Despre AEG
Încă de la înfiinÈ›area sa, AEG POWERTOOLS a fost deschizătoare de drumuri în domeniul dezvoltării de noi produse. Odată cu introducerea primelor maÈ™ini de găurit transportabile, în anul 1898, au luat naÈ™tere sculele electrice portabile. Peste 100 de ani mai târziu, AEG continuă să le ofere utilizatorilor profesioniÈ™ti soluÈ›ii inovatoare, puternice...TRECUT MÄ‚REÈš...VIITOR PALPITANT
ISTORIC
ASIGURÂND PUTERE PROFESIONIȘTILOR ÎNCÄ‚ DIN 1898
AEG POWERTOOLS promite să se bazeze pe moÈ™tenirea sa È™i să furnizeze soluÈ›ii de lucru interesante, de înaltă performanță, inovatoare pentru meseriaÈ™ii profesioniÈ™ti de azi È™i de mâine.
Încă de la înfiinÈ›area sa, AEG POWERTOOLS a fost deschizătoare de drumuri în domeniul dezvoltării de noi produse. Odată cu introducerea primelor maÈ™ini de găurit transportabile, în anul 1898, au luat naÈ™tere sculele electrice portabile. Peste 100 de ani mai târziu, AEG continuă să le ofere utilizatorilor profesioniÈ™ti soluÈ›ii inovatoare, puternice...TRECUT MÄ‚REÈš...VIITOR PALPITANT
O MOȘTENIRE ÎN DOMENIUL SCULELOR ELECTRICE
AchiziÈ›ia de către TTI, în 2005, a unității de scule electrice È™i accesorii a Atlas Copco i-a adus grupului nu una, ci două mărci de renume mondial în sectorul sculelor electrice profesionale. Alături de Milwaukee, AEG Powertools i-a oferit lui TTI o colecÈ›ie de produse de înaltă performanță, recunoscute la nivel global, foarte atractive pentru profesioniÈ™tii din domeniul construcÈ›iilor È™i pentru meseriaÈ™i. Bazându-se pe moÈ™tenirea germană a mărcii È™i pe lunga tradiÈ›ie de inovare, atât în ceea ce priveÈ™te produsele cât È™i designul, AEG a ajutat la îmbunătățirea prezenÈ›ei globale a TTI, în special în Europa, în timp ce repoziÈ›ionarea investiÈ›ională È™i strategică de către TTI a AEG de la sectorul de bricolaj înapoi la originile sale de marcă profesională au creat o sinergie puternică ce o propulsează înspre viitor.
STIMULÂND INDUSTRIALIZAREA
Istoria Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (General Electric Company), cunoscută mai bine astăzi în întreaga lume drept marca AEG, se întinde pe o perioadă de 120 de ani È™i include nu numai o moÈ™tenire revoluÈ›ionară în domeniul sculelor electrice È™i al ingineriei, dar È™i un rol formator în stabilirea domeniului desenelor È™i modelor industriale prin legătura sa cu polivalentul È™i talentatul designer german Peter Behrens. IniÈ›ial fondată în anul 1883 sub denumirea de Deutsche Edison-Gesellschaft (DEG), societatea a luat numele AEG în 1887. Fondatorul societății, Emil Rathenau (1838-1915), a fost un susÈ›inător ferm al eficienÈ›ei industriale È™i a fost unul dintre primii care au introdus liniile de producÈ›ie de asamblare în Germania. O om pe care nu-l deranja să lucreze el însuÈ™i 15 ore pe zi, Rathenau a ghidat societatea în domeniul electrotehnologiei, propunându-È™i să inoveze È™i să raÈ›ionalizeze procesul industrial. DeÈ™i primele produse sub marca AEG au fost becuri electrice, societatea explora în acelaÈ™i timp potenÈ›ialul pentru diferite aparate care utilizau electricitate. La sfârÈ™itul secolului al XIX-lea, Germania se afla într-un proces rapid de industrializare. ProducÈ›ia de cărbune, fier È™i oÈ›el a început să o rivalizeze pe cea a Marii Britanii, una dintre primele țări industrializate. ConstrucÈ›iile navale au prosperat, iar industria automobilelor foarte apreciată a început să ia avânt. În sectorul electric, È›ara devenea un pionier sofisticat în noile tehnologii.
Industrializarea a adus cu ea È™i nevoia unor scule mai bune care să poată ajuta forÈ›a de muncă în producÈ›ia de nave, autoturisme È™i alte maÈ™ini pentru a alimenta avântul industrial, creând noi oportunități de piață. Aceste îmbunătățiri nu doar au ajutat AEG să se dezvolte ca o putere industrială cu interese variind de la domeniile ingineriei È™i transportului electric la cel al aparaturii electrocasnice, ci au deschis È™i potenÈ›ialul pentru furnizarea acestor produse către alte firme. În anul 1898, AEG a introdus prima maÈ™ină de găurit
electrică portabilă. Cântărea 7,5 kg È™i putea efectua găuri de 6 mm în oÈ›el. Introducerea mobilității în lumea montajului industrial s-a dovedit o inovaÈ›ie dinamică oportună. Până la începutul noului secol, sculele electrice AEG au ajuns să fie comercializate la nivel global, iar angajamentul societății de a furniza scule electrice de o calitate superioară pentru utilizare în sectoarele construcÈ›iilor, tâmplăriei È™i pentru utilizare industrială a devenit unul permanent.
DESCHIZÂND DRUMUL IDENTITĂȚII CORPORATIVE
AEG era lider nu doar în ceea ce priveÈ™te tipul de produse pe care le fabrica, dar È™i în modul în care le prezenta. În anul 1907, societatea l-a angajat pe Peter Behrens (1868-1940) drept consultant artistic, după o primă experiență de succes împreună în proiectarea de materiale promoÈ›ionale. Behrens, una dintre cele mai influente minÈ›i creative ale timpului său, a fost un inovator de prim rang în pictură, grafică, design È™i arhitectură, a cărui activitate a continuat să răsune de-a lungul generaÈ›iilor, până în prezent. Printre numeroÈ™ii contemporani pe care i-a inspirat s-au numărat Walter Gropius, fondatorul È™colii Bauhaus È™i designerul È™i arhitectul elveÈ›ian Le Corbusier.
În următorii È™apte ani la AEG, Behrens s-a bucurat de un mandat amplu care l-a purtat de la proiectarea de produse la cea de materiale publicitare È™i chiar È™i la proiectarea unor fabrici inovatoare precum AEG Turbinenhalle din Berlin, construită din oÈ›el expus, beton È™i un perete cortină din sticlă. Proiectul său de design pentru aparate electrice
a utilizat componente standardizate care puteau fi interschimbabile, adăugând valoare raÈ›ionalizării. S-a ocupat È™i de proiectarea zonelor de vânzări, precum È™i a broÈ™urilor È™i cataloagelor. Printre conceptele revoluÈ›ionare introduse de Behrens în timpul activității sale la AEG a fost acela potrivită căruia, pentru a atrage clienÈ›i, forma este la fel de importantă ca È™i funcÈ›ia. DetaÈ™ându-se de convenÈ›iile vremii care analizau numai capacitățile tehnice ale unui produs, Behrens a spus: „Designul nu se referă la ornamentarea unor forme funcÈ›ionale - înseamnă crearea unor forme care sunt în armonie cu caracterul obiectului È™i care evidenÈ›iază avantajele tehnologiei.“ Un element cheie a fost logo-ul AEG, care, sub conducerea lui Behrens, a trecut prin mai multe evoluÈ›ii.
Noile modele erau centrate pe integrarea artei È™i a industriei, combinând un tip de caracter vechi, linii curate È™i simple È™i o formă geometrică care a redus înfloriturile exterioare din logo-ul precedent în stil Art NouveauStyle, pentru a se concentra simbolic asupra forÈ›ei, puterii È™i eficienÈ›ei AEG È™i a erei industriale. Pornind de la acest concept È™i de la activitatea sa în cadrul societății, Behrens a reuÈ™it să dezvolte o abordare coerentă care a generat un aspect È™i un stil al produselor, materialelor È™i clădirilor identificabil cu AEG. Crearea unei astfel de identități corporative unificate a fost fără precedent. Însă, capacitatea unei astfel de persoane de a susÈ›ine societatea
în atingerea obiectivelor de afaceri È™i de impulsiona recunoaÈ™terea È™i loialitate în rândul clienÈ›ilor au fost recunoscute repede. Acest lucru a dus, în cele din urmă, la dezvoltarea mărcilor în industriile din întreaga lume, în timp ce Behrens este acum considerat părintele designului industrial È™i al identității corporative.
TEHNOLOGIE INOVATOARE
În timp ce atenÈ›ia societății era atrasă înspre combinaÈ›ia dintre tehnologie È™i design, în sectorul dezvoltării sculelor electrice au avut loc inovaÈ›ii cu impact de durată. În anul 1908, AEG a produs prima maÈ™ină de găurit portabilă tip pistol, un design care i-a oferit utilizatorului mai multă flexibilitate È™i care rămâne, È™i în prezent, printre cele mai populare pentru acest tip de scule. Alte progrese au constat în introducerea maÈ™inilor de găurit cu regulatoare de turaÈ›ie È™i, în anii '20, apariÈ›ia primelor scule electrice cu motoare universale. Acestea din urmă, mai uÈ™oare È™i compatibile cu diferite tipuri de curent electric, au contribuit la extinderea reputaÈ›iei AEG pentru scule de înaltă performanță, care măresc capacitatea utilizatorului È™i, în consecință, productivitatea acestuia.
La începutul anilor '30, capacitatea de producÈ›ie existentă la AEG Berlin a devenit insuficientă, astfel încât a devenit necesară construirea unei fabrici dedicate producÈ›iei de scule în Winnenden, în apropiere de Stuttgart, pentru a permite continuarea expansiunii. În acea perioadă, zona din jurul oraÈ™ului Stuttgart era un centru tehnologic însufleÈ›itor, cuprinzând industriile automobile de top din Germania, inclusiv Daimler, Mercedes-Benz È™i Porsche, producătorul de lentile È™i aparate foto Zeiss È™i producătorii de scule electrice Fein È™i Metabo.
La AEG, anii care au urmat extinderea s-au dovedit a fi unii creativi. Societatea a produs primele maÈ™ini de găurit cu dublă izolare care protejau utilizatorii de È™ocurile electrice. A lansat primul ciocan rotopercutor, modelul rotopercutor/dăltuitor EH 200 ce cântărea 5,5 kg, căruia i-au urmat polizoarele drepte È™i maÈ™inile de lustruit. Principiul corporativ călăuzitor al AEG a fost, de asemenea, stabilit: dezvoltarea continuă a unor tehnologii inovatoare pentru soluÈ›ii inteligente care deservesc industriei È™i meseriaÈ™ilor profesioniÈ™ti.
După cel de-al Doilea Război Mondial, societatea a pierdut majoritatea unităților sale de producÈ›ie amplasate în nou-creatul bloc estic, însă producÈ›ia a fost relansată în Germania de Vest, inclusiv în Stuttgart. Odată cu revenirea Germaniei È™i cu avântul în sectorul construcÈ›iilor din anii '60 È™i '70, a apărut noua inovaÈ›ie a maÈ™inilor de găurit cu percuÈ›ie, AEG Powertools ajungând pe locul întâi în acest segment. O nouă fabrică de ultimă generaÈ›ie a fost deschisă în Winnenden, cu o capacitate de 20.000 scule pe zi, pentru a creÈ™te È™i mai mult capacitate de producÈ›ie.
Salturile tehnologice ale AEG din această perioadă au inclus ciocanele rotopercutoare mecanice mai uÈ™oare, pentru a răspunde nevoilor unei industrii de construcÈ›ii în continuă creÈ™tere È™i maÈ™inile de găurit electronice cu control electronic complet. De asemenea, societatea a înfiinÈ›at o fabrică ultramodernă de scule electrice în Connecticut, SUA, pentru a aproviziona piaÈ›a profesională de acolo. Până în anii '80, AEG încorporatehnologia microcipurilor în produsele sale È™i începea să deschidă calea spre piaÈ›a sculelor cu acumulator datorită sistemului său Accu System 2000. O realizare remarcabilă a fost o maÈ™ină de înÈ™urubat È™i găurit cu acumulator fabricată la comandă pentru misiunile NASA Space Shuttle. În anul 1984, astronautul Bruce McCandless a utilizat această maÈ™ină de înÈ™urubat în timpul uneia dintre ieÈ™irile sale în spaÈ›iu, la 350 km deasupra Pământului.
Cu toate acestea, conglomeratul AEG începea să se confrunte cu dificultăți financiare È™i cu o concurență acerbă È™i, în anul 1991, AEG Powertools a devenit parte a grupului Atlas Copco (AEG, ca È™i societate de producÈ›ie, a fost dizolvată în anul 1996). Alăturându-se în 1991 liderului mondial suedez din sectorul sculelor profesionale È™i industriale, AEG Powertools a continuat să producă inovaÈ›ii de talie mondială în sectorul său. Tehnologia FIXTEC a AEG pentru ferăstraie pendulare a creat un sistem de schimbare rapidă a pânzelor care le-a permis utilizatorilor să înlocuiască foarte uÈ™or accesoriile. Ciocanul pneumatic 3000 Super X2 i-a adus societății poziÈ›ia de lider mondial în segmentul ciocanelor rotopercutoare cu două viteze, oferind un cuplu mai mare È™i viteze superioare È™i a marcat introducerea angrenajelor planetare pentru ciocane. În anul 1998, pentru a marca
aniversarea celor 100 de ani ai sculelor electrice AEG, a fost realizată o serie de scule „gold”. Până în anul 2003, AEG a reuÈ™it să ofere peste 100 de scule de înaltă performanță È™i o gamă de accesorii care cuprindea peste 2.500 de articole.
REORIENTAREA SUB ÎNDRUMAREA TTI
O astfel de moÈ™tenire dinamică, alături de dedicarea pentru calitate È™i performanță, au făcut ca AEG să devină deosebit de potrivită pentru TTI, când aceasta a achiziÈ›ionat divizia de scule electrice a Atlas Copco în anul 2005. AEG i-a permis lui TTI să-È™i consolideze distribuÈ›ia È™i prezenÈ›a pe piață în întreaga Europa.
Înainte de a face parte din TTI, poziÈ›ia AEG POWERTOOLS era cea a unei mărci de produse de bricolaj, însă a fost reorientată pentru a se concentra asupra pieÈ›ei profesionale. Impactul impresionantelor capabilități ale TTI de integrare a produsului È™i extindere a operaÈ›iunilor a fost unul imediat, chiar din primul an în care AEG Powertools s-a alăturat grupului.
În anul 2006 au fost lansate produse noi, odată cu o nouă distribuÈ›ie pe pieÈ›ele existente È™i cu extinderea în noi zone geografice, inclusiv în Europa de Est, Orientul Mijlociu È™i Africa de Sud.
Un alt factor fundamental al dezvoltării a fost revitalizarea mărcii în 2009, când societatea a îmbrăcat o nouă identitate de o culoare portocaliu viu, care să-i furnizeze o nou înfățiÈ™are odată cu dezvoltarea produsului. În conformitate cu
orientările lui Behrens privind identitatea corporativă stabilite cu aproape un secol înainte È™i adoptate de atunci de societăți din întreaga lume, schimbarea mărcii s-a concretizat la nivelul întregului spectru de design, de la dezvoltarea produsului la materiale de comunicare, cataloage È™i produse promoÈ›ionale.
Puterea È™i personalitatea au fost evidenÈ›iate, alături de un accent pe calitate È™i scule care oferă cea mai bună performanță fără a sacrifica uÈ™urinÈ›a în utilizare. Produsele introduse în această schimbare a mărcii au inclus gama de scule avansate din punct de vedere al ergonomiei Compact 12V, care a fost construită pe o platformă Litiu-Ion, dar È™i puternica gamă 18V pentru meseriaÈ™i, precum È™i un portofoliu de produse pentru tâmplărie revitalizat È™i două noi ciocane SDS plus de două kilograme. Prin combinaÈ›ia sa istorică specială de leadership în domeniul designului È™i expertiză tehnologică, atât în formă cât È™i în funcÈ›ionalitate, AEG POWERTOOLS È™i-a făurit o prezență influentă È™i o reputaÈ›ie privind inovarea È™i performanÈ›a fiabilă în majoritatea condiÈ›iilor de testare.
După cum ne arată rebrandingul, sub conducerea de succes a TTI, marca este în prezent puternic orientată înspre viitor È™i alte realizări inovatoare. În acest mod, AEG POWERTOOLS îÈ™i păstrează rolul esenÈ›ial de producător de „Scule profesionale încă din 1898”.